torsdag 8 augusti 2013

Tjuvstart

Gemensamma klubbträningar har mer eller mindre spelat ut sin roll i vart fall i Nybyns IK. Men var sak har sin tid, se på Piteå, dom har haft lågt ett par år för att nu blomma upp igen, det går som i vågor.
Jag har själv inte varit på en enda gemensam träning i år med klubben, de har inte lockat mig på nått sätt tyvärr, förrän nu, nästa torsdag så börjar Broarna runt (klubbversionen). Vi kör alltså Broarna Runt lagtempo på torsdagar och så försöker vi slå rekord å rekord då vi gasar de 26,3 km långa rundan.
Idag mönstrade vi upp en torsdag för tidigt och tjuvstartade, men de ivriga var jag tillsammans med Per, Engman och Riström. Själv är jag fortfarande inte helt i fas med formen och väldans osäker på vart jag står jämfört med andra då jag mest kört själv, så jag la mig sist på rullen första tredjedelen på rundan så jag inte skulle bli avhängd omedelbums. Då jag vågade mig fram och dra i spets så blev det kort förning första för att öka på allt eftersom, lite förvånande så svarade rätt bra ändå. Långt från fjolårets form, men ände ett par steg framåt. Fixade hela rundan, men nog fick jag allt ta i.
Rekordet är numera 38.00 blankt, såg att Fredrik hade 38.02 trots vi startade och gick i mål samtidigt, men jag har ju min garmin på en sån där nytt styrfäste lite längre fram, det måste va hela skillnanden, för inte kan det vara fel på Stravas beräkningar (ironi).
Upp till kamp nästa Torsdag då jäklar ska vi kapa tid.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar