söndag 4 augusti 2013

Som natt och dag

Men ändå lite mörker i formen. Hängde med betydligt bättre men långt ifrån bra. För mig ny kille Andreas från Luleå var med, 26 år mest skinn och ben och två stora lårmuskler. Körde som en psykopat hela tiden vilket gjorde att jag blev avhängd mestadels, slog följe med Röding som också fick det jobbigt. Lundberg och Mats hakade på, eller försökte haka på emellanåt, jag vet egentligen inte hur det gick då min cykling pågick längre bakom. Frågade Lundberg vid ett tillfälle på vägen tillbaka om tändstickan var lång, fick till svar att han hade fyrat av en hel majbrasa för att haka på ett tag, men mestadels så cykla han själv lååångt framför oss andra. Killen har potential, att cykla med oss slappon är ingen större ide kan jag tycka
Slut raggmunkar (tack för det Piteå CK) så det blev Souvas hos sveriges svar på Falwty Towers.



Vädret strålande men lite väl mycket motvind, och framförallt för backigt för min smak. Helt enligt plan, hårdkörning i 3h, och vis av erfarenhet så tog jag det lugnt sista 50 minuterna istället som förra gången plåga mig in i kaklet som jag fick sota för i över en vecka. Man lär så långe man lever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar