onsdag 4 juli 2012

67% triathlon

Simmade ett pass igen idag i havet, plaskade runt i ca 40 minuter utan att egentligen bli trött, jag är för dålig simmare för att kunna ta i så mycket.
Spädde på med ett löppass på löpbandet då vi anlände hemmet efter en veckas leverne i husvagn. Gav mig attan på att springa fort, relativt fort i vart fall, jämfört med mig själv alltså. Tog en lugn kilometer som "uppvärmning" och ökade på därefter, gick split på 5km på exakt 22.30 och höll den farten i några kilometer för att sedan slå på en långspurt så jag landade in på 44.11 i tid vilket ger 4.26 i kilometertid. Nu är nästa mål att fixa detta utomhus.
Det här med triathlon är rätt kul ändå, blir man lite småless på det ena så kan man träna det andra, eller plaska runt med det tredje. Tyvärr så blir man inte bra på nått men ser man det på det viset så kan man utan att nedvärdera sig själv allt för mycket absolut inte kalla sig bra på cykel.

Kanske nån form av kombinationssport skulle vara nått, enhjulingscykling med pistolskytte från höften samtidigt som man jonglerar och slår golfbollar med vänstern allt detta medans man rabblar de mesta meningslöst vetande man kan komma ihåg, tror det vore nått för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar