torsdag 19 juli 2012

Brevbäraren?!

Ibland undrar man, vi är ju så lika ibland men så olika minst lika många gånger och ser samtidigt ut att vara stöpt i samma gjutform, hur kan det bli så lika olika? Yngste sonen John är en obotlig glad optimist väldigt många dagar. Orden "detta är den bästa dagen i mitt liv" kommer ofta varje förmiddag för minsta lilla händelse. Jag själv är väl mer åt det pessimistiska Ronny Eriksson stuket, "jaha, jag steg upp i morse och då var den dagen förstörd", men så är jag ingen morgonmänniska heller, men det är ju bra att avkommorna har en fin inställning till livet, samtidigt som jag undrar om det verkligen kan va så att äpplet föll långt från päronträdet. Men då brevbäraren är en kvinna så jag får inte ihop den teorin heller...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar