söndag 22 juli 2012

Bragdguld 2013


Vart är alla cyklister, 2st på en gemensam träning kan man knappast kalla gemensam träning. Nåväl Sven och jag tog ett snackpass till Lillträsk och tillbaka. Trevlig vägsträckning synd på alla sprickorna bara. Tog en ensamrunda efteråt med gamla godingen Broarna runt i lagom hård fart. Väl hemma så avrundades passet med 7km löpning med äldsta grabben Joakim.


Men nu till årets roligaste nyhet.
Joakim och sammårig kompis Johannes har för någon vecka sedan beslutat att genomföra Svensk Klassiker. Båda killarna är opererade för komplicerade hjärtfel (dock inga restriktioner på att anstränga sig). Joakims kropp äger sedan operationen endast en kammare och är därmed rejält begränsad i sin fysiska kapacitet, så kommer dessa glada killar att genomföra sin egen utmaning så skall jag lyfta på alla hattar i världen och buga mig allra ödmjukast för denna bragdprestation, den kommer vida överlägset att vara en större prestation än den satsning jag är i stånd med att snart slutföra, den ter sig väldigt medioker i sammanhanget. Jag önskar dom ett STORT lycka till med början i spåren på Lidingö 29:e september. Träningen är i full gång med löpning i fokus, men samtidigt så har de andra grenarna börjat slipas på, ett intropass på cykeln på fredagkvällen, jag cyklade MTB för att jämna ut oddsen lite.


Tycker mig känna igen utstyrseln och cykeln på nått sätt



1 kommentar:

  1. Grymt! Blir spännande att följa. Önska grabbarna Lycka Till!

    SvaraRadera