tisdag 13 november 2012

Åt pipan

Belönade mig själv med en lakritspipa efter dagens träningspass. Sjögången är hög och jag surfar vidare på vågen. Ritar in 2h 45min i loggboken uppe i kabyssen. Får passa på att ta ut riktningen med stjärnornas hjälp och hålla i mig i relingen så jag inte seglar iväg åt fel håll då jag redan har passerat antalet normala vecko träningstimmar sett till sista månaden. Risken är att jag i slutet av veckan får sona mina brott på plankan om jag inte hunnit bli kölhalad i Arcus på fredagens gemensamma pass. Än så länge har jag inte fått slagsida, men lite trög var allt milen på löpbandet ska jag erkänna. Få se vad morgondagen har i sin skattkista, kartan har jag redan hittat, nu ska jag bara traska iväg till platsen markerat med ett X
Skepp å Hoj

4 kommentarer:

  1. Ohoj sailor!
    Akta så du inte åker på ett blindrev!!!
    Kör inte skutan i sank innan Arcus, satsa hellre på matchrace där så kan du sjunka med flaggan i topp sen!!! Hehehe!

    SvaraRadera
  2. Jag kanske hamnar i torrdocka för reparation av skrovet. Veckan är mängd i massor, kör strax veckans 7:e pass (å det är bara onsdag). Imorgon 2 pass och innan Arcus på fredag så blir det ett löppass också, så där kommer jag vara långt från nån monsterform...de här 7 dagarna är det ingen rast ingen ro men går veckan i lås så kan jag softa ett par veckor sen utan att gå på grund träningsmässigt...

    SvaraRadera
  3. Jisses! Snacka om träningsmängd!!! Va har hänt, nått tillfälligt eller? ;-)

    SvaraRadera
  4. Jaja, givetvis bara tillfälligt, men jag tyckte 3h i veckan senaste 3 veckorna var groteskt pinsamt så nu ökar jag lite (mycket)denna vecka så får vi se vad kroppen tycker om det...inget hårt, bara mycket (mer än normalt)

    SvaraRadera