måndag 26 november 2012

Inte som Per Elofsson

På många plan är jag inte alls som han, ja egentligen inte på nått sätt med säkerhet. Tanken slog mig då dom lärde diskuterade om hur man räknade träningstimmar och fröken Johaug hade 950h medan mesen Per endast fick ihop 830h som mest. Men som Per förklarade i rutan var att det är ju hur man räknar, "jag räknar endast effektiv tid" påpekade han, alltså bara den tid nått skrot svingades i luften, så en vistelse i styrketräningshallen på 60 minuter kanske bara blev 15 minuter som han plitade ner i träningsdagboken, samtidigt som säkert de flesta skulle skrivit just 60min.
Själv så noterar jag inte en enda sekund då jag befinner mig i styrkehallen eller mixtrar med några armhävningar och nån situps, så där är det alltid noll. Tror inte det skulle bli så där jätteskillnad i årstimmarna OM jag räknade med min timmar där, för det skulle nog inte bli timmar utan mer ett par minuter  i totalen likafullt. Inget någon skulle ropa högt över och prata om på fikarasterna i vart fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar