fredag 16 november 2012

Träning träning träning

Tar veckan aldrig slut, känns som den hållit på för evigt, det är ju jobbigt på rikt det här med mängd. 6km på löpbandet på förmiddagen kommer spetsas med knappa 2h i Arcus "velodromen". Timmarna rullar in och jag har även lördag och söndag att mixtra in nått lagomt jobbigt på, får se vart summan av kardemumman slutar på innan vilan från fysisk ansträngning får inträda.
Får se om jag orkar knäppa nått kort från löparbanans röda sken eller om jag somnar omedelbums när jag kommer hem ikväll och uppdatering av inlägget uteblir, därav att jag skriver en rad eller två redan nu.
Vi får hoppas på stor uppslutning ikväll så det blir bra sug längst bak i klungan så jag orkar...

Vi vart kring 15 cyklister
 Kvällens pass gick över förväntan, var lite seg i början och hade väl inte riktigt nån toppfart nån gång, men hängde med i intervallerna baki svansen i vart fall. Fick ett obehagligt kast i en kurva, så pass att det knakade till i cykeln, men vid närmare granskning så visade sig bara att jag antingen hade varit för vek då rätta momentet på bultarna dragits åt eller så är man bara helt enkelt för fet. En kort mekstund med Mats lånade verktyg och så var man igång igen. Rulltid nånstans kring 90 minuter med två pulshöjare.
Totalt hittills i veckan, 11 pass för en total på ca 11h
Nu saffransbullar och ett stort glas Oboy...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar