fredag 2 november 2012

Det trodde jag INTE

Testade på ren nyfikenhet Mats Nilssons nyss körda Amstel Gold bana på trainern. Var helt övertygad om att jag skulle få pisk å det rejälaste. Men döm om min förvåning då det blev tvärt om. Hur skall jag kunna förklara detta på ett vettigt sätt, jag är ju kass?! Tränar minimalt med cykel dessutom.
Nåja, jag fick ta i så det knakade i pedalerna, var ett tag i början i en ledning på som mest 38sekunder och då tänkte jag att jag förmodligen gick ut för hårt. Tiden knaprades sakta in framförallt i nedförsbackarna och absolut mest då det var jättebrant uppför. Låg sista delen på 88-90% hela tiden och vi växlade ledning fram och tillbaka, som längst var jag 20 sek bakom. Var jämsides med Mats inför slutbacken men hornen växte ut och avslutade sista kilometern med en monsterspurt alá Gilbert och drog iväg som en avlöning med 95% i puls och knep första platsen på listan. Snittade dryga 85% och är groteskt nöjd med träningspasset, snacka om att man får ta i, extra roligt då man har nån att jaga eller bli jagad av, särskilt då det är jämt. Gissar jag en halv gång så grenslar herr Nilsson hojen och spöar skiten ur tiden vilken dag som helst...men det var kul att leda ett par timmar!


6 kommentarer:

  1. Hoppla! Å du skulle vara otränad! Joo putsan!!! :-) Bra kört Stefan! Riktigt djävla bra kört!
    Faan då måste jag på igen då... :-)

    SvaraRadera
  2. Ja med tanke på att veckodosen är kring 3h varav cykling är typ ett eller två pass så borde det inte gå så fort som det gick, speciellt inte om jag jämför med träningsdosen du musklar ur dig. Så jag tror mest jag hade tur samtidigt som du inte tog ut dig, jag gissar att du klämmer till med 50 blankt i skrivande stund.
    Eller så ör det att 3h hårt är bättre än 7-9h halvhårt, jag hoppas det är så, då slipper man ju lägga ner en massa onödig träningstid om det funkar med 3h.

    Intressant notering då jag kikade på din körning var att du hade maxfart på 89km/h, jag hade 60km/h, inte konstigt du tog in i nedförsbackarna

    SvaraRadera
  3. Weep and Cry!
    Kolla min blogg Stefan :-))
    Ordningen återställd...

    SvaraRadera
  4. Jepp, nu är det rätt, jag var lite orolig där ett tag, men nu är listan klart mer rättvisande. Jag ska inte gråta en skvätt alls, för du SKA vara snabbare, allt annat är FEL!!

    SvaraRadera
  5. Det är ju vila som bygger upp.... om man tränar å tränar så bryter man ner...

    SvaraRadera
  6. Då borde jag vara i grym form strax...

    SvaraRadera