söndag 4 november 2012

En plastboll i en hall...

...och en drös grabbar i 11-12 års åldern jagandes densamma medan föräldrar och närmast "sörjande" hejade frenetiskt från läktaren. En massa mål och frislag senare så var den dagens innebandysammandrag över och vi styrde kosan från Luleå till Älvsbyn för en snabb måltid och sen skjutsning till tennisträning. Att dom små liven orkar, själv är jag helt urlakad med att sitta still på en träbänk så jag inser redan nu att nån energi till pulshöjarnjutning i garaget blir det liksom inte tal om idag heller, vill mest svimma av i sängen fram till morgonkvisten.
Lutar åt att jag får fortsätta min kolhydrat laddning med formtoppning som "pretty please with sugar on top" och möjligt vis dra en guldkantad Amstel tripp imorgon på trainern istället. Blir svårt att förklara bort om del två i denna utmattningsserie blir långsammare, men jag är realist och skitar på en tid sämre än den förra, allt för att inte ta livet ur Mazze som verkar slå mina tider med ena foten i flaskstället, lite kattens lek med råttan är det mest likt. Förstår dock inte varför Mats skulle drämma till med nästa två minuter bättre tid, är ju totalt omöjligt att va nära nu, hade farbrorn varit smart så hade tiden bara naggats ett par sekunder för att det skulle finnas en sportmössa för undertecknad, men nu har jag gett upp innan jag ens börjat...Danne vad hände med dig, fick för mig att Sävastkillen också skulle testa 34603m trainerplåga, jag väntar med spänning att bli nedpetat till tredjeplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar