tisdag 12 mars 2013

Först i Sverige? Stage Cycling

 
Nya effektmätaren från Stage Cycling kom till min ägo idag. Tyvärr så säljs dom ännu inte till Europeiska marknaden ännu på ett tag (kanske 2014), men tack vare lite kontakter och en grymt vänlig själ Christian så fick jag med lite hjälp leverans hem till dörren idag, jag bockar och bugar för hjälpen med frakten.
Spänd av förväntan av att testa detta och se om den är lika tillförlitlig som mitt PT hjul. Har fått riktigt bra recensioner på flertalet sidor, dock inte av alla. DC Rainmaker i USA tyckte den fladdrade lite i värdena, men enligt Stage så hade han fått låna en prototyp med gammal firmware (programvara) och efter ett tags utveckling och med regnkillens data i bakfickan så är detta problem ur världen.
Men jag får helt enkelt göra mig en egen utvärdering.

Så liten kartong men så mycket innehåll
Blir grymt intressant att äntligen kunna ha en effektmätare på linjecykeln och den här makapären väger endast 20gram och är dessutom snorenkel att flytta mellan cyklarna (om man nu vill det). Jag har länge väntat på Garmins effektpedalsystem, men enligt säkra källor så dröjer det ännu innan dessa blir verklighet. Alternativ med veveffekt såsom SRM, Quarg och P2M har också funnits på tapeten och är garanterat bra prylar men det föll på denna dels för smidigheten och dels för vikten och det är det ju alltid lite kul att va först på plan med nya prylar...sen att den är billig i jämförelse är ju inte att förakta.
Testfakta kommer så fort jag får tid...

3 kommentarer:

  1. Kul att den äntligen kom. Jo vi vill verkligen ha en seriös utvärdering, vilken jag vet att man får av dig.. Blir det lovande får vi säkert utnyttja våra kontakter ytterligare. Skrik till då du behöver min Edge..

    SvaraRadera
  2. Grattis! Blir skoj att höra hur den funkar.

    SvaraRadera
  3. Torsdag tack...då behöver jag den

    SvaraRadera