måndag 11 mars 2013

Fullt ös medvetslös

Tiden rinner ifrån mig och tid för nå träningspass av någon längre art eller relativt ofta återkommande är en omöjlighet. Allt möjligt annat kommer emellan, inget att göra nått åt och det gör absolut ingenting, men jag får tänka om på min träning. Att glida runt på några mellanmjölkspass eller distanspass och titta på fåglarna får bli på en annan epok. för att effektivisera så blir det all in på alla träningar från och med nu. Det går perfekt hand i hand med att återhämtningen ofrivilligt blir hög då passen är så sällan, därav att jag faktiskt förmodligen kommer vara tokfräsch inför varje utmattning.
Idag tänkte jag öka på mitt 4*4 från 315 till 320w, men då första gick på 330w utan att ta ut mig på de första 3 minuterna så ändrade jag mål till 325w för snittet. Efter passet så hivade jag benet över sadeln och svidade om för löpning på bandet, ett 3*4min på 3% lutning och 15km/h.
Summa summarum för dagen blev alltså 7st 4:a minuts intervaller på fullt ös. Egentligen inte mentalt jobbigt då det blir så sällan, och medans ökningen sker regelbundet så ger det ju också tillfredsställelse.
Rock on!

1 kommentar: