fredag 15 mars 2013

Utvärdering 2.0 StagePower vs. PowerTap

Bytte plats på Garmin enheterna, nu fick den blåa agera StagePower och den vita agera PowerTap.
Nollade noggrant och testade en kort minut så att dom verkligen fick rätt kontakt med rätt effekmätare.
Laddade in en 35km bana från Fortiusens förinlagda banor. Den var väldigt varierande med en del långa stigningar och en del snabba utförsbackar och lite plattåkning.
Trött i benen sen gårdagen men jag tog i så där lagomt utan att ge gas i botten, var ju tvungen ha kvar lite skärpa för att göra utvärderingen och anteckna rätt.
Tryckte ett par varvtider under resans gång bara för att kunna redovisa lite delresultat. Tror passet tog lite drygt timmen...(glömde kolla)
Kvällens pass blev så här.

                         PowerTap                       StagePower              Anmärkning
7 min                  247w                              240w
9 min                  283w                              274w
10 min                230w                              216w                         Mycket nedför
13 min                225w                              221w
20 min                208w                              209w

Totalsnitt:             231w                              227w
Max:                   392w                              418w
NP:                     237w

Slutsats test 2:
Snittet blev ganska lika, skilde bara ynka 4w, en av "varven" skilde det en del, men den var lite svårbedömd då den var mycket nedförs. SP visar lite högre i inledningen av stora effektökningar för att jämnas ut och visa aningen lägre i snittet på "varven"
Blir perfekt effektmätare på linjecykeln, grymt intressant på mallis, bara jag hinner få lite vojma i benen till dess.

Not. Just skickat alla 4 garmin .fit filerna till StagePower chefen, han ville verkligen grotta ner sig i dom och var extremt intresserad av lite live testning...får se om de finjusterar firmwaren i enheten så småningom till perfektion,

1 kommentar:

  1. Ser väldigt bra ut, du får bli ombud i Sverige. Snacka med StagePower chefen om det så slipper vi tjorva med ytterligare besvärliga beställningar..

    SvaraRadera