fredag 22 mars 2013

På räls

Tjock gubbe
 Första utomhuscyklingen sen racet på storkanis i oktober, grymt länge sedan och då jag gled ut så kom jag på varför. Det är ju så jäkla mycket skönare med +20 än -10. Men idag var det nollan och jag kände mig dessutom som en. Helt kraftlös i tramptagen och hade noll fart enligt min Garmin.
Nåväl nu var ju inte målet att cykla fort, utan mer att glida runt och kika på domänerna. Svängen gick till Högheden, en bit mot Tvärån, tillbaka och sen norra vägen broarna runt en bit och upp förbi kyrkan för en kort bikt där låren ursäktade sig högljutt att dom syndat i vinter. En rulltid på dryga timmen blev summan av kardemumman, dock blev det inga bullar vid hemkomst.

Här kommer ingen förbi
 Vidselsvägen är avstängd pga arbete med någon vägtrumma och det var helt perfekt för en stackars utsatt cyklist, inte en bil så långt det norra ögat skådade, hade hela vägen för mig själv i vingelmån att färdas på, skönt, så skulle det alltid vara.

Värmer lite
Nu börjar finvädret och snart är det 23mm som gäller hoppas jag och lite mer distans i kroppen så grabbarna grus slipper ha vilstol med sig på mallis då dom väntar på en fet otränad gubbe.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar