torsdag 7 mars 2013

Tack CK Sävast

Grönt är skönt
Sådär, nu är man då fullvärdig medlem i CK Sävast också, liten återbetalning för att de snälla gröna låter mig (och Rikard) få varsitt startbevis till det så eftertraktade Cykelvasan.
Tack igen Sävast, det gjorde ni bra. Nu kanske jag inte ska börja cykla omkring i grönt, men ett klubbmästerskap eller två har jag väl kvalat in till tycker jag...når kör ni...
Antar att man inte får några teamkläder, men nått grönt att skylta med kunde va trevligt, en keps kanske?!

Jo just det...anmälan till Cykelvasan är givetvis också fixad, den 17:e Augusti så smäller det, inga höga krav på mig själv, speciellt inte med tanke på att vi garanterat får starta sist. Men man kan ju för en gångs skull njuta av tillvaron istället.

Kanske man ska gå med i Piteå CK också, så slipper man tänka på teamkörning under loppen här uppe, då är man ju som "släkt" med alla (de flesta) inblandade.

Jag var ju nyss här...ju!

6 kommentarer:

  1. Klart du ska gå med i Piteå CK.
    Beslutsproblem varje gång man ska ut och cykla...vilka kläder skall man ha idag, hm...

    Fast snart kör vi väl alla för Norrbottens CK...

    SvaraRadera
  2. Nä det är det enda jag är helt säker på, nått Team Norrbotten för mig blir det INTE. Ser inte syftet då man inte skall tävla nått

    SvaraRadera
  3. Men Stefan nu blir jag verkligen orolig, nog ska väl du vara röd och vacker och först i fortsättningen oxå ???

    SvaraRadera
  4. Solbränd (röd) har jag svårt att bli, blir mest brun trotts att jag brukar köra utan solskydd på mallis
    Vacker lär jag nog aldrig bli
    Först? Nu vet jag inte vad du menar, speciellt inte då du sätter det i sammanhanget "fortsättningen"

    Men köra för nybyns ik om det var det du menade, absolut, men nått tävlande absolut inte. Kanske nått sporadiskt motionslopp då det passar och andan faller på, annars bara njuta och cykla utan mål. Har hittat tillbaka till det roliga som var försvunnet ett tag, tror det gled ur huvudet sen Vätternrundans urladdning. Det är ju ändå inget livsviktigt vi håller på med, mer en "gärdsgårds serie" som en del tar för allvarligt på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir min son..klokt beslut ..bara njuta av cyklandet..inget"tok-cyklande"..blir ju ändå inte nån mästare :):)

      Radera
  5. Nä inget tokcyklande, tror satsningen mot fjolårets Vätterunda fick droppen att rinna över, det blev för seriöst. Men nu är det gjort och nu längtar jag till njutningen med gräsdoft i vägrenen.
    Nä mästare blir ingen av oss, tror många lever i en bubbla med för seriös cykling och borde se på det lite från sidan för att få distans till det hela.
    Intervjuen med Johan Olsson efter VM guldet var superbra, inte ta det för seriös och han slåss ändå om de ädlaste titlarna, vi motionärer på halv elit nivå får på sin höjd en klapp på axeln...(den kan jag vara utan)

    SvaraRadera