tisdag 28 maj 2013

Vad äter Kent till frukost?

Seriöst alltså, körde en distansrunda i varma soliga vädret idag, lugnt och fint och njöt lite så där lagom  Blåste lite väl mycket för att njutningen skulle va riktigt helt på topp, dessutom så svarvade vindarna så det var typ motvind hela tiden.
Fick för mig att det var några gubbar som via Strava bemödat sig att ta i lite extra i Klöverträsk stigningen på Luleåvägen så jag tänkte att en liten pulshöjare skulle kanske sitta fint som avbrott i lallandet.
Sagt och gjort, gled nedför backen i sakta mak och vände med full satsning och gav allt jag hade med 2013 års form. Tyckte det gick rätt bra, kunde pressa hela vägen och stumnade inte alls förrän sista 30 meterna, pulsen gick upp fint och allt kändes så där tjolahopp. Laddade in i Strava då jag kom hem och blev slagen i skoskaften av Kent. Seriöst Herr Nilsson, åkte du bil uppför eller?? Att vara 40 sekunder efter på knappa 6 minuters körning är ju värre än utklassning, det är ju som att jämföra Nibali med Boba Fett. Grymt bra tid må jag säga, hujedamig. Att sen Mazze är enbart några sekunder efter mig med att köra med pulsen på tomgång är en annan historia...

Dessutom orkar Kent se glad ut på bilden, jag orkade knappt stå upp

2 kommentarer:

  1. Fyra Wasasport äggsmörgåsar med kaviar och till det tre koppar kaffe med grädde. Det är vad jag äter till frukost. Jag tackar ödmjukast för berömmet och måste i samma ödmjuka anda medge att den tid du presterar hade jag aldrig klarat om jag tränat löpning och skidor parallellt med cyklingen. Cykel är i särklass den svåraste och mest svårbemästrade konditionssport som jag har utövat och det är nog därför jag gillar den så mycket. Misstänker att du tar mitt KOM innan sommarn är slut, men jag ger mig inte utan kamp :-). // Kent

    SvaraRadera
  2. Jag ska bättra mig 11% alltså, låter helt orimligt, orkar knappt tänka så snabbt...
    Själv äter jag två julknäcke med ost och en kopp choklad, kanske där felet ligger....men skulle jag vräka i mig så där mycket mat då skulle jag väga mer än den övervikt jag har nu!

    SvaraRadera