onsdag 22 maj 2013

Veckans bästa och förmodat enda

Anslöt med Engman och Pelleplutt till Arnemarksträningen ikväll för veckans första pass. Satan vad det gick...
Vi delade in oss i uppskattade farter inför lagtempolopp, 4 åkare i varje lag. Jag hamnade i näst snabbaste, det vart helt fel. Fick slita som en galärslav hela vägen tillsammans med Engman, då galningen Blom och en okänd Östersundsbo med den roliga tillhörigheten Lätjans IF i bombade på statan. Hade jobbigt nog att ligga på rulle de 8 km som var sträckan. Första 4 minuterna hade vi bedömt ca 370w i snitt och då hann det passera en del tankar att det snart skulle vara över för egen del, men som tur var mattades det något. På slutet passerades vi ändå av den snabbaste gruppen med Boldrup, Janne, Per och Petter som om det vore ett möte, pust!
Två sånna lagtempon avverkades och undertecknad var färdig för slakt, helt slut. Lätjans IF slet ur de sista krafterna ur gammelkroppen då hornen växte ut på han under del 2 och tyckte det var läge att haka på den snabba gruppen då dom passerade, hjärtat fick jobba vill jag säga, 96% slutade jag på och hoppades kraftigt på punktering eller rambrott sista 800m.

Direkt efter dessa kraftprov så fördelades vi i lag där vi körde linjelopp. Jag var så trött att jag inte ville riskera nån omkullkörning i klungan då jag knappt kunde fokusera vad som var upp eller ner så jag la mig sist och tog eget tempo hela vägen, var säkert 5 minuter efter de andra.
Till andra loppet hade jag hämtat mig, men ville inte ligga med de övriga, har blivit lite nojig i klungan och vill inte ramla i onödan, så jag tog spets och gasade på med 92% i puls alla 11km, Jonny Nilsson låg på rulle hela vägen och ropade nått på slutet att klungan var på väg ikapp och stötte ifrån mig en kort stund innan jag passerade han igen. Först över linjen var jag ej, men hade nog högst snittpuls.
Kan kraftigt meddela att grabbarna som tränar hårt och långt är också snabba och starka. Boldrup, Blom, Janne, Petter, Per spelar i en egen liga. Men satsar man så kommer resultaten. Bra kört grabbar. Kul att så många kom också, 16st och en del nya dessutom. Kommer garanterat någon annan onsdag också.
Hoppas kunna hinna ett par pass till i veckan, men det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk, jobb imorrn och tennis hela helgen går före, nåväl, jag spelar ändå i 3:e divisionen numera.

Ny hållare till min Garmin, suveränt bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar