söndag 11 december 2011

På längden

Skidpremiär på en liten snutt konstsnö på ca 1,2km, eller egentligen var det 600m som man körde på och vände på typ som i en simbassäng. Inte så där värst inspirerande. Vid ankomst till spåret (passsade ordval på denna tredje advent) så träffade jag Per och Johan som flög fram i spåren, jag hakade på en liten stund, kanske inte så smart att våldköra det första man gör på skidorna på, men det vår vi se om jag ångrar imorrn då jag rullar ur sängen.
I övrigt var det också skoter premiär, men den gick ännu sämre, då skoter eländet blev varm så gick den bara på en cylinder, provade byta stift men ingen skillnad så det blir till att ringa TraktorCity på måndag morgon, ingen fara så där men lite trist att ha den på verkstad direkt då den inte ens gått 2km.

3 kommentarer:

  1. Hej Stefan

    Jag har också gjort längdpremiär i helgen. I fredags skrapade jag ihop till en timmes åkning på en kort slinga på Vallsberget/ Lindbäckssstadion (är det din?). Söndag afton blev det en fin runda i Hemmingsmark som hade alla sina slingor uppkörda, bra spår dessutom. Bara att nöta på.

    Jag håller på att kolla lite vad gäller resa och boende till Vasan. Har du nåt tips?

    Mvh
    /Daniel, Jävre

    SvaraRadera
  2. Nej det är inte min, dock så ligger ägarskapet i släkten.
    Jo det är bara nöta, kanske inte idag då det är kallt som attan.
    Nä ingen koll på boendet, jag har det lite privilegierat, för jag får resa och boende genom jobbet så det enda jag behöver tänka på är att träna...men jag åker ju öppet spår (försvarsmaktens öppet spår), du skulle väl åka själv huvudnumret 1:a söndagen i mars?!

    Det enda som jag spontant kan ge tips till är väl att det är bättre att ha nära till starten med tanke på alla köer som kan bli

    SvaraRadera
  3. Hmmm! Nästan som Ascushallen då, hehe!

    SvaraRadera