tisdag 5 juni 2012

Två getingar och en stack

Monster Måns dominerade som vanligt Rekordmilen, årets första var en kylslagen historia med +10 grader, helt vindstilla med lätt regn. 7st startande i premiären, hoppas vi blir fler då värmen kommer.

Blött
 Det är helt enkelt aluminium som är det som gäller har jag insett, Canyonen leverar, carbon verkar gå långsammare.

Alu is the shit
 Mitt eget lopp vart sämre än förväntat, jag brukar kunna känna på mig hur det ska gå men inte idag, tyckte kroppen meddelade 14.10 innan start men det vart ju helt fel. Målet jag hade med året att köra på 13.51 är helt ouppnåeligt, bara förkasta redan nu, det krävs ett smärre mirakel om det ska lyckas. Men jag har ju haft det på känn då jag lagt focus på VR detta år, jag hinner då inte träna mig "mindre dålig" på allt jag vill, det blir helt enkelt att prioritera. Slätdraget är inte bra, får inget flow i körningen.

Vid kindbenet strax framför örat slog kanaljen till

Efter vändet så tyckte även en geting att det gick för sakta så han flög ikapp och stack mig på kinden precis vid hjälmkanten, ont satan gjorde det även denna sjunde gång i mitt liv som en insekt av detta släkte stuckit sin gadd i mig. Rullade utan att trampa ett slag för att försöka få bort eländet som envist hängde sig kvar, tappade väl x antal sekunder på det, men ingenting att orda om i det stora hela, hade ändå inte med de bästa att göra denna dag.


Provade ett litet nytt grepp med uppvärmningen, blir så förbaskat blöt då man värmer på cykeln i regn, så jag for och kutade ett slag, bra eller dåligt, ingen aning, det var samma lika känsla i andningen ändå så fort loppet var igång.

Finn fem fel

Mats var seriösast med sin uppvärmning. Per han gjorde 4st armhävningar

2 kommentarer:

  1. Stefan!
    Jag tror definitivt du kan sikta mot att slå 13:51, tänk på att vi har tre rekordmil körningar i augusti också! Din, liksom min tempoform kommer... Jag tror definitivt tiderna kommer att bli bättre... Å jag kommer nog att testa den seriösa uppvärmningen några gånger till... Såg nu på min puls att jag kört högre än nånsinn... Kanske ändra själva körningen till högre kadens lättare växlar!
    Så kompis! Kom igen nu! Du tar 13:51 en bra dag... Den var inte igår inte för nån av oss...

    SvaraRadera
  2. Då måste den dagen vara riktigt bra...men man kan ju hoppas, plötsligt händer det!

    SvaraRadera