fredag 8 juni 2012

Uteblivna träningar

Regnet ställer till det. Igår skulle jag ut på en runda, kom ett par kilometer sen började eländet falla från skyn, bara vända om och avbryta.
Idag så kom jag 5 meter från huset då det började ösa ner, då vände jag också om, men efter regnjackan. Körde ett kort pass och frös, bara lägga ner.
Jag längtar efter vintern, då finns det ju som inga alternativ än att sitta i garaget och mysa med en film i en lagom varm miljö med samma väder varje gång. Nu då det är "sommar" så har man ju förhoppningar om utecykling och då vill man helst inte sitta inne. Hur man än vänder och vrider så är det kasst just nu...

3 kommentarer:

  1. Inte kul!
    Jag har inte kört ute annat än på rekordmilen... Annars äre trainer... I juni??!!
    Jaja, hoppas på kompensation i form av rekordvärme resten av sommaren... om den nu kommer nån gång...

    SvaraRadera
  2. Jaja, nog har jag läst att du cyklat ute en hel del hittills...försök inte komma undan nu...
    Jo nu får det bli varmt, har just tokstådat alla cykelprylar så nu är det preussisk ordning på prytlarna

    SvaraRadera
  3. Va jag? Nää jag tränar näästan inget alls jag, kan väl bli en mil eller två, högst!!;-)

    SvaraRadera