fredag 18 oktober 2013

Dubbel upp, dubbelt upp

Blev ett kvällspass så det fick bli lite meckande innan utgång. Monterade dit min Silva lampa på styret, har haft den på hjälmen förut, men tänkte prova nytt grepp på lampposition så det fick bli styret på MTB:n.
Planerna för passet var obefintliga, mer bara lalla på ett tag, så det fick bli lite lallande uppför Storkanis. Nått nytt KOM blev det då rakt inte, men jag gasade inte heller, tog det som ett knappt tröskelpass, skäms å nämna det men jag tog nästan dubbelt så lång tid på mig som Petter förra helgen. På vägen upp så funderade jag ett slag på loppet vi hade, nu kan jag ju inte alla åkares ålder, men jag tror det blev ganska precis i åldersordning mållistan blev. Fredrik kom strax efter mig, å han är ju klart äldre än undertecknad, typ 10h å Petter var väl yngst i gänget. Så nog hör det ihop ålder å Vo2 på ett ungefär i vart fall.
Tänkte ta mig en 20:a till men ides inte vända om utan hornen växte ut och jag gav mig på Slalombacken istället, den backen har jag aldrig tagit mig upp på utan att få sätta ner foten ett par gånger där det är brantast. Men idag så satt segern finfint, kanske inte ska säga utan problem, men det gick bra, klart bra.
Avslutningen på irrandet i mörker blev lite sporadiska stigar i närområdet. Att bara ha en lampa då skall man ha den på hjälmen, i vart fall så blir då jag lite sjösjuk med styrmontage. Men optimalt får nog bli två, och passande nog så ligger ett par kineslampor i röret och åker båt till mig just nu, blir najs

Provade Live runda på min Garmin igen, nu kom jag längre än en meter i vart fall, men dock så glömde jag klicka i dela på Facebook, så det vart ju ingen som kunde se den likafullt. Men tredje gången gillt så järnspikar ska ni få se på liveshow.

Så här såg det i vart fall ut för de som undrade- Och ja helt rätt, det är jävligt lite power i den bärbara datorn just nu


1 kommentar:

  1. Okey så lampan ska vara på hjälmen när man kör i skogen.
    Jag har precis köpt en Sigma Karma evo pro x (jäkla långt namn för en lampa)
    Kör man väg så blir det nog att ha den på styret så sparar man nacken från några extra hekto :-)

    I morgon kan jag inte kan vara med på din stigfinnardag, tyvärr
    Blev en hastigt påkommen cykelträff hos oss i Harads med ett gäng som var med på en fjällcykling i somras.

    Vi ser ju längre fram om vi kan sammanstråla för en fin tur på frusen mark, gärna med lite (1cm) snö på marken.
    /Håkan

    SvaraRadera