lördag 12 oktober 2013

KOM Storkanis

Ja inte vart den nån myskoxe som fick ikläda sig den rollen som kKungen, men dagens tungviktare slogs om 7:e platsen. Spurtade förbi Per på slutet men jag slog av där jag normalt i ryggmärgsreflexen slår av klockan på träning, men då hade dom tarmarna flyttat linjen till 15m längre fram så jag hann undra en mikrosekund varför Per fortsatte trampa tills jag insåg misstaget. Nåväl inga miljoner på spel, jag var nöjd ta mig upp, var bara 25sek långsammare än ifjol trotts dryga 10kg mer i vikt, rent träningsmässigt ligger jag spontant bättre till.
 
Lagomt uppvärmd i mitten på backen 10 m efter Per
Resan upp då, jag tog det som tänkt rätt soft i början, fick mig en "uppläxning" av Lundberg på mitten då jag fortfarande kunde prata med åskådarna. Slog följe mer Per mest hela vägen och såg att han var lite sliten så därav ett spurtförsök som startade då jag var ca 30 meter bakom han.
Gillar inte rullgruset då jag gärna vill ställa mig upp och trycka men då slirar det bara.
Åt småsparvarna Petter och Janne gick inget göra åt, tyvärr var våran benget Boldrup krasslig så den lättaste vi hade var Engman som då också blev bästa röd åkare. Nästa år kör vi med enhetsvikt 100kg, cykel och åkare, det blir ryggsäck för smågrabbarna, tung ryggsäck.
Tiden då, ja tror jag och den andra tungviktaren kom in på 18.13, endast slagen med 33% av vinnaren Petter som hade 12.11 och slog den omöjliga tiden från 2011 med nästan EN minut, grymt var ordet.
Bilder lånade av Kurt och Krister, tackar för det...

Efterföljande årliga bowlingdrabbningen, detta var första året jag kunnat deltaga. Så då fick jag visa vart skåpet skulle stå och rullade in 183p och blev mästare fram till nästa år. Man får vara glad för det lilla...

Alla utom Kurt som tog kort
Man ser ju nästan magrutorna...nä förlåt det var ju tröjan

8 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Man ser skägget iaf. Tänk vilket vindmotstånd det måste ha gett ;) 183 i bowling var ju superbra!

    SvaraRadera
  3. Du blev ju snygg på bild!
    Backen var jobbig men tydligen inte tillräckligt för jag och Angela med flera återkommer nästa år.

    SvaraRadera
  4. Snygg å snygg?!
    Ni är så välkommen så, kul det blev så många

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa år skall jag vara bättre tränad, och lätta båda min cykel och mig själv.
      Vägde cykeln idag och den vägde hela 14kg, ett riktigt blysänke.

      Radera
  5. Du är nog lätt, m det är nån som borde bli lättare är det jag och Per, +90 är inte så optimalt (som du såg)

    SvaraRadera
  6. Ni slog ju mig som väger 20 kg mindre...
    - Du skulle ju slå mig med 5 min på ett tempolopp idag Stefan.
    /FR

    SvaraRadera
  7. Så är det Fredrik, jag får väl säga att jag är i säsongens bästa form, men med tanke på att hela sommarn blev förstörd av förkylningar så har jag haft motivation att fortsätta träna bra.

    SvaraRadera