fredag 4 oktober 2013

Rullar i Dimman

(sent inlagt text sedan fredagsturen)
Ja då var jag på CX:en igen, vilken fin träningsvecka med lite så där lagomt hårt men långt (för min del) cykling. CX Scotten har fått beänna färg och jag är nöjdare för var gång jag grenslar den.
Dagens runda började mot Granräsk, sen naturligt nog mot Arvidsträsk, sen vänster efter Storsundsvägen och in den så kallade cykelvägen som ansluter invid det gula huset vid jvg övergången efter Lillträskvägen, ja det gula huset har nån stulit för it is no more, vet skam vart det tog vägen förra året typ. Sen en okänd genväg föbi vad jag tror inspelningsplatsen för Grabben i Graven Bredvid. Vänster vid Öhmans sågen och grusvägarna via Snöbergstjärn och ut vid Korsträsktippen. Därefter genade via vad jag minns en helt kass stig (och jag hade rätt) där det blev lite promenad i värdelös terräng, lite blöt om fötterna via Altuna hemöver vilket gjorde et tripp på 70km i delvis dimma.



Det finns en del fina rundor runt om e terränglådan ändå, trotts att inlandsisen släpade med onödigt mycke stenskravel i inlandet som gör stigbeståndet lätt begränsat.
Då var den träningsveckan all och vi spår i kristallkulan vad V41 har att erbjuda. Fortsättning följer.

På väg mot Granträsk efter en kort pulshöjare
Dimman i fjärran


Kom helt plötsligt närmare

Grabben i Graven bredvid platsen?

Jag visste det, men förnekade vägvalet in i det sista

Svårcyklat

2 kommentarer:

  1. Fina bilder som alltid, vad använder du för kamera?

    SvaraRadera
  2. Tackar. Det är en Panasonic DCM-FT4. En stöt och vattentålig liten pryl, grymt nöjd med den. Det enda som stör vissa bilder är svett på linsen, men jag har svårt skylla det på kameran

    SvaraRadera