söndag 23 september 2012

En dag efter jobbet

Idrottens dag. Kom hem från jobbet och direkt så styrde vi kosan mot Övertorneå för fotboll med Jonas lag. Inte granngårds precis, 43 mil i bil och vi passade på att besöka Finland i typ 30 sekunder bara för att...
 
Liten utomlandstripp
Vinst med 4-3 efter en svängig match, Jonas stänkte in 1-1 målet och var när några fler gånger, laginsatsen var bra för det mesta, men vissa har svårt att släppa bollen i tid och därmed sinkar spelflowet i onödan.

Han som nyss var en liten kille är numera nästan fullvuxen
Direkt hem med en macka i bilen och Joel och Jonas hade ca 15 sekunder på sig att byta om till tennismunderingen för nästa träningspass. Jonas som kan träna dygnet runt passade även på att spela med några vuxna som har tiden efteråt (dom var en kort), men jag tror han får hålla igen en hel del för att de äldre ska få röra bollen överhuvudtaget...

Konstgräslöv !?
Jag själv drog på en löprunda, började 11km på åsen och tog ut mig ganska rejält varje varv i stora uppförsbacken, men återhämtningen var "oroväckande" snabb så av bara farten så lufsade jag iväg 10km asfalt efteråt också. 1.48 vart sluttiden på halvmara distansen och det var med god mersmak, inte alls trött eller sliten, kunde med lätthet fortsatt ett bra tag till, men kanske dumt utmana i onödan. undras om det var luften i Finland som var utspädd med hemohes, man börjar undra varför det helt plötsligt går så pass lätt med löpningen.
Formen känns riktigt bra men likafullt så önskar jag att löpträningen skulle fått fortsätta 3 veckor till, men jag gissar att hur än "tidigt" man fokuserar på löpningen inför Lidingöloppet så känns det oftast "för sent", men det är ändå mycket bättre än ifjol.

Nej det är inte snö trotts kylan i lappmarken...

4 kommentarer:

  1. Lycka till nu på Lidingöloppet!
    Din löpgalning...

    SvaraRadera
  2. Shit, "började med 11 km...". Åh den dagen jag kan "värma upp" med en mil! Lycka till på LL :)

    SvaraRadera
  3. Mats: Du ska nog inte höja rösten och prata om "galning" i träningssammanhang, lite kasta yxa i glasbutik, men jag tackar för hejjandet

    Katja: Det trodde inte jag heller för ett par veckor sedan, men med lite kontinuitet på träningsfronten så blev det precis som triss reklamen "plötsligt händer det"

    SvaraRadera
  4. Jamen i löpning där äru oslagbar vad mig gäller i alla fall... Såå då får jag kalla dig löpargalning eftersom jag jämför med mina noll, jag säger det igen noll sekunder löpning... Tikar löper, Stefan löper men inte jag... ;-)
    Jag hojar, hajar du?
    Hihihi!!!

    SvaraRadera