torsdag 20 september 2012

Regnade bort

Tänkte kuta ute idag, men det regnade bort rejält så det blev att ta löpbandet till hjälp, men det har jag som sagt inget emot alls.
Värmde upp 1km i lugn fart och sen så öste jag på. Tydligen lite för mesigt för pulsen låg mest på stadigt stigande 74-79%. Trodde med vis av erfarenhet att den skulle stiga mer eftersom, men det gjorde den inte, så då det var 3km kvar så ökade jag lite, och pulsen ökade...lite, ökade farten mer och mer och slutade med en "mäktig" spurt på 17,7 km/h och landade in på 42.59 med en slutpuls på 91% och en snitt på bleka 81%, jag hade haft betydligt mer att ge, snitta 87-88 borde gå med lite vilja. Löpformen verkar riktigt bra, över förväntan och 3h nästa lördag verkar inom räckhåll och kanske till och med en bit under det. Nu ska man inte dra likheter med löpband och terränglöpning, men då jag efter dagens lugna nedvärmning summerade ihop 15km på 1h12min så är jag otroligt förvånad ännu i skrivande stund...ska Kent få rätt i gissningstävlingen, trotts han i mitt tycke är överoptimistisk.
Gissningstävingen kommer lanseras i mitten på nästa vecka, pris utlovas...

2 kommentarer:

  1. Bra kutat och bra med gissningstävling. Hoppas bara flytet från Vättern håller i sig. Nått dyrt vill jag ha :)

    SvaraRadera
  2. Du menar flytet från Vansbro :-)
    Ja vi hade ju regn på Vättern också, men då behagade ju farbror vila på asfalten innan det...

    Hmmm, undras om du är diskad från deltagande, du vann ju senast vi hade gissningstävling...

    SvaraRadera