fredag 21 september 2012

En dag innan jobbet

På närmaste elljusspår, kuperat med bark 4 varv och en sträcka totalt 11km av en tid på exakt timmen, inget flashigt eller högtravande än så, precis vad som var planerat och exakt vad jag behövde. Formen känns bra och nu ska jag bara gnugga geniknölarna och smida planerna inför sista träningspassen så jag är på topp om en dryg vecka. Får fundera ut nått smart under morgondagen då jag tillbringar all tid på jobbet.

Vi blev fundersamma varför sonens startbevis inte anlänt medan mitt hade gjort det. Vid närmare efterkontroll så var han givetvis anmäld och vi hade betalat, men Lidingöloppet hade inte lyckats registrera denna betalningen så han fanns inte med i rullorna. Ett samtal senare så löste sig problemet, den mänskliga faktorn hade slagit till på kansliet och det hade ramlat mellan ett par stolar..."förtroende är bra men kontroll är bättre" som vi säger inom mitt yrke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar