söndag 2 september 2012

Skilsmässa

Skilda vägar har vi gått, det gick så fort från beslutet var taget tills det var genomfört så det kändes rent overkligt. En och annan tår fälldes vid separationen men jag hoppas det blev rätt beslut från oss båda. För det kommer till en tidpunkt då det ofrånkomliga är nödvändigt, man glider ifrån varandra omärkbart och så är det helt plötsligt ett faktum att det är över. Många äventyr har vi varit på och minnena från dessa skall alltid bestå.
Hon lämnade mig för en annan, men det var inte mer än rätt då jag inte varit henne trogen på slutet så nått annat var otänkbart på längre sikt.
Ta väl hand om min spanjorska Robert, det är hon värd.

Vårt första möte minns jag som om det vore igår...

7 kommentarer:

  1. Hej Stefan!

    Såg i ett tidigare inlägg att du köpt en scott heldämpad...vilken modell är det?
    Jag är också inne på att förnya min heldämpade Giant till en mer tävlingsinriktad heldämpad för långloppen som ska köras nästa sommar :-)

    //Håkan

    SvaraRadera
  2. Scott Spark 20
    Jag tyckte du var nog snabb, inte behöver du nån snabbare :-) men jag antar du tränar en del MTB?!

    SvaraRadera
  3. OK, så du köpte en med lite mer dämpning = 120mm.
    Jag kommer att köpa en som har 100 mm slag och en totalvikt på under 10,5 kg och då blir det troligen en 29:a...har inte bestämt mig ännu.
    Scott har ju en del fina modeller :-)

    Tack, men snabbare kan man alltid bli :-)
    De MTB lopp jag kört i år så funkar det med en framdämpad 26:a, men en framdämpad 29:a är bättre och en fulldämpad är kanske ytterligare bättre på just långa lopp. Det skakar rätt bra och att sitta/stå så i 3 timmar eller mer tar på kroppen.

    MTB Vasan körde jag på 3.36 och bitvis var det rätt så ojämt/skakigt underlag. Jag hade definitivt haft nytta av en MTB med "mjukare" gång.
    Ang. tiden så går den att förbättra betydligt när man nästa år slipper cykla om en sådär 2000 andra. Jag hade startnummer 10192 därav det eviga problemet med att komma om de som cyklade långsamt.

    /Håkan

    SvaraRadera
  4. Jo jag och en klubbkompis cyklar MTB vasan nästa år, så man får säkert passera mer än en åkare...
    Jo 29 har ju 100 slaglängd, men 29 var aldrig aktuell, skulle bli galen på att den är bökigare och mer trögstyrd då det är lite trixigt, jag vill ha en ettirig och snabb hoj framförallt nedförs, jag är ingen bergsget, men nedförs får ni nog ligga i för att hinna med (tävlingskört motocross i 10 år)

    SvaraRadera
  5. Ja, det är inte självklart att en 29:a är bättre, speciellt inte när det är trixit och tekniskt. Daniel Dyrander var mycket tveksam till en 29:a för hans egen del.
    En superlätt heldämpad 26" kanske är den optimala kompromissen för långlopp ex: Canyon Lux MR 9.0 Team...vikt 9.9kg och ett pris som är helt ok, dryga 30.

    MTB Vasan: Jo,då får ni känna på vad ett stort startfält är i cykel...kul men ganska sjukt, det blandas friskt med riktigt dåliga cyklister och riktigt bra sådana!

    Ja motocross erfarnhet är ju aldrig fel i mountainbike, det är ju nästan samma sak.
    Jag körde enduro på 80-talet men inga tävlingar.

    Har ni någon officiell MTB träningsdag i Nybyn, eller blir det senare i höst?
    Vore skoj å köra med er nått pass.

    /Håkan

    SvaraRadera
  6. De nya 27,5" verkar dock intressant, inte för att jag ska byta men de ser klart vettig ut. Sen är ju Canyon klart prisvärda, inget jag kan cykla på dock, för cyklar jag inte på en cykel från min frus sportaffär så blir jag ju arkebuserad i gryningen, sen är jag ju lite halvsponsrad så där lagomt :-) och det gör ju inte ont...

    Nä inget ordnat MTB, lite "spridda skurar", men vi är inte som er gröna som cyklar MTB gemensamt

    SvaraRadera
  7. Ja, för dig är det ju solklart vad/var du ska köpa dina cyklar :-)
    Ligger butiken i Älvsbyn?

    27,5" är i sin början så det får vänta några år för mig.

    Okey, så när det gäller MTB så är ni ensamvargar. Så är det normalt sett för mig också om inte min sambo hakar på.

    Vi hörs

    SvaraRadera