söndag 17 november 2013

6h senare

Aktiverat oss rejält i helgen, inkluderat mig själv. Älvsby klubbtävling i Tennis, Softboll och Badminton. Med tanke på att jag jobbade igår så var alla mina matcher förlagda under söndagen. Så 3 tennismatcher, 4 softboll matcher och 3 badmintonmatcher senare så avrundade jag i garaget med 40 min trainer på lugna fart för att återställa syranivån till normalhållet och summerade ganska precis 6h kroppsaktivering. Kul med lite bollsport igen, men satiken vad snorungarna har utvecklats. Att få stryk av Jonas var ju ingen tvekan, han släppte bara ett enda game på hela helgen, undertecknad var den enda som lyckligtvis knep ett, det blev alltså 0-6, 1-6 i den matchen, jag fick en nätrullare som hjälp på traven. Sen Joel den räkan, spelar ju kanon, fick stryk i både tennis och även softboll, det hade jag inte räknat med. Dock fick jag dominera i badmintonen. Jag lär ha nån form av ont i min kropp imorgon kväll. Men ny  vecka nya insatser, Rock on!

1 kommentar:

  1. Det är riktigt skoj att även köra lite bollsport. Själv har jag under många år haft den ingången med fotboll, ishockey, innebandy, tennis, pingis mm. Sista åren har jag framför allt fokuserat på innebandy. En problematisk muskelbristning hösten 2012 innebar dock att jag fick lägga ned träningar och matcher. Inte skoj, men inget att göra åt. Tur då att jag har en fantastisk sport som cykel som fortfarande fungerar. Men nog är jag lite avundsjuk på dig just idag. Sedan är det ju så att träningsvärk är en skön smärta - så du har något att se fram emot.

    SvaraRadera