fredag 22 november 2013

Plötsligt hände det

Som genom ett trolleri så fick jag vatten i garaget idag, tack Kedar, guld värt. Jag har ju bara funderat på det i 18 år, det var ju som dags att det blev av nu då. Mycket snyggt och stiligt blev det och framförallt praktiskt, ett bra arbetsbyte helt enkelt. Älvsbyhus av årsmodell 1975 kom ju inte med vatten i garaget som standard, men nu jäsiken. Firade med att tvätta av alla bilarnas sommarhjul inklusive de från MTB:n slank med på ett hörn, ett riktigt fredagsnöje.
Det andra fredagsnöjet va 2h tennis med grabbarna, riktigt kul och nu börjar jag snart få in snitsen, men Jonas han är inte bara snäppet bättre, han är ta me fan omöjlig. Trycker han på lite hårdare då är man på bortkollrad till läktaren och handlar korv åt hela släkten.

Dagen började även den fantastiskt, en fotorunda i ett härligt strålande förvinter solsken. Lyckades dessutom pricka in nån form av solfenomen som sken i horisonten, vackert. Några läskande bilder nedan. Ju mer jag fotar ju kuligare blir det.
Några fler träd slank med också, jag säger som hunden tänker "så många träd och så lite tid". På tal om hundar, nån som vet varför präriehunden ylar??
 
En vintervy



Solfenomen, såg at även Fredrik fotat detta idag


Ett träd, och en rovfågel slank även med som en linslus




3 kommentarer:

  1. Kul att du blev nöjd..o, allt funkar perfekt.
    jättefina kort du tagit..som vykort...:)

    SvaraRadera
  2. Glad att du blev nöjd ,bra teamwork,och bra byte

    SvaraRadera
  3. Fina bilder Stefan!
    - Lustigt att vi la ut bilden på solfenomenet ungefär samtidigt.
    /Fredrik

    SvaraRadera