söndag 19 februari 2012

Andörjan

Generalrepetition inför Vasan, Andörjan, det klassiska skidloppet på 40km i Älvsbyn. Jag hade en hel del krav och mål på mig själv inför dagen, och jag tror faktiskt jag lyckades med alla, utom gränsfall på ett utav dom.

- Inte bli varvad av täten (loppet är tre varv) - check
- Alla varven under timmen - check
- Totaltid under 3h - check
- Inte dricka nån sportdryck (för att testa om det är det jag blir illamående av på längre lopp) - check
- Prova liquid med koffein - check
- Staka mycket som träning inför Vasan - check
- Starta lugnt - gränsfall på check, man dras ju med i alla andras tempo, insåg att då jag var enbart knappa kilometern efter täten efter halva första varvet att det var nog lite väl hård start.
Hade nog kunnat kapa nån minut till på åkningen, men jag tog det väldigt lugnt vid drickat som min fru serverade mig, tackar för den servicen.



Tack Östen på Sportringen i Älvsbyn för vallningen

Grattis Viktor Brännmark till segern, jag hörde du var uppe i täten i princip hela tiden, värdig vinnare, men du höll på få stryk av en H40 kollega till mig...

Resultat för hela loppet finns här...

Bra träningspass, det som tog slut var armarna i diagonalåkningen, men det är helt enligt plan då vasan är mestadels stakning. Snittpuls på 84% för hela loppet, tar nog vilodag imorrn

2 kommentarer:

  1. Grattis Stefan!
    Bra kört, väl disponerat lopp!
    Menar du att Andreas bara var en sekund efter H21 i mål???
    Jisses! Det var starkt kört...
    Nåväl, du verkar vara i rätt bra form för Vasan som det ser ut :-)
    Hoppas nu bara formen håller i sig, det är väl inte så många veckor kvar nu om ens mer än en?

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat Stefan, Grattis..

    SvaraRadera