lördag 25 februari 2012

Rätt val

Har inte så mycket att pyssla med idag själv hemma i ensamheten, familjen borta och försöker kurera mig själv då blir det en del funderationer på allt möjligt.


Gick nyss en promenad ner till byn och passade på att handla, på vägen dit så blev jag grymt hungrig och funderade på vad jag kunde bjuda mig själv på för kulinariskt, ett skrovmål på grillen slog mig mer än ett par gånger, men i solskenet så snurrade tankarna in på nått godare och om det verkligen är så dyrt med riktigt god mat som dessutom är nyttigare än snabbmats giftet.


Gick in på Coop mest för att jag normalt brukar gå på ICA och nu då dom bygger om så blev jag lite nyfiken, stort verkar det bli, tror ICA kommer få hård konkurrens om kunderna. Fick en del ideer på mycket god och i mångas ögon exklusivt fin mat. Jag handlade följande (beräknat på en portion)
- Färsk oxfile 150gr 66:-
- En st lök 2:-
- 1/2 paprika 3:-
- 0,75cl kantarell sås 4:- 
- Ett glas mjölk 2:-
- 1st stor potatis 1:-
Totalt kostnad av 78:-

Ett skrovmål med extra dressing kostar väl i runda slängar 75:- är valet svårt?? Inte numera...jäklar va gott det var...vilken röta att jag köpte så det räcker till två portioner, middagen i kväll är räddad...


 Ang mitt val att inte åka ner till Mora idag har jag också grubblat på ett slag, men nu då jag sitter i soffan och skriver efter att ha gått en promenad på 4km och sedan skottat uppfarten och är HELT slut i kroppen så inser jag att jag gjorde rätt val.
Hoppas på samma fina väder imorgon så kanske jag tar mig ett svagt och lugnt skidpass i solskenet. Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar