fredag 3 februari 2012

Utpumpad

Min suveräna golvpump gick hädan för ett tag sedan (som ni läsare kanske kommer ihåg), nu har jag fått min nya och nu ser jag helt plötsligt vad jag har för tryck i däcken.


Fyllde upp trainerdäcket och ändrade cykeln för mitt 5:e trainer pass sedan nyår, skandal dåligt måste jag säga i klartext.
Bara för att straffa mig själv så öppnade jag njutningen med 10st fyror med 1minuts vila på 10w högre än senast (länge sedan). Sen så skarva jag på med tre tior på lite lägre effekt, ja i sanningens namn så blev sista tian faktiskt 15 minuter på nästan samma siffror som jag körde fyrorna på så nu är jag rätt slaktad i benen och hoppade inte graciöst av cykeln efter avslutat pass. Seansen blev perfekt, inte för slappt och inte för hårt, en hårfin balansgång på tröskeln då det gick som tyngst, inte över. De jobbigt hårda passen tar vi efter skidåkningen är avklarad och asfalten börjar skymta, ska inte ösa för mycket ur motivationshinken redan nu så den är tom för tidigt.
Mats, om du läser detta så var jag ca 100w lägre i snitt på passet än vad du hade, så förbered dig på att dragjobbet är ditt på VR projektet, men du får inte dra på för hårt så du hänger av oss andra ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar