tisdag 28 februari 2012

Bedårande väder

A1 pass på min CX i det gudomliga vårvintervädret. -1 grad, strålande sol, i princip vindstilla, hur mycket bättre kan snöcykling bli? Det var så vacker och härligt så jag glömde bort att bli trött i ändan till och med.

Fällforsen i bakgrunden

Lite oplogade vägar stundtals, men min Scott imponerar igen och går som tåget, även 105 komponenterna är över förväntan, växlarna funkar helt perfekt och även med snösprut på bakväxeln så knorrar den inte det minsta. Skärmarna hade ingen större funktion idag, men jag hoppas dom dagarna kommer snart, dock behöver jag nog komplettera med en "ego lapp" för att slippa värsta stänket på fötterna.

Bedårande gnistrande snö, man vill inte gå in en dag som denna

Jag kunde lätt irrat runt på vägarna ett par timmar till, men planeringen för dagen sa annorlunda. Repris på Torsdag kan man alltid hoppas på.
Såg förövrigt spåren av en annan cyklist, bedömt MTB med dubbdäck som också tränat idag, vem det kan vara har jag mina aningar om...inga av dom cyklister som envisas med att va inne i Arcus en dag som denna i vart fall. Varför man är där inne då det är fint väder kan jag inte förstå, att man snurrar på i hallen då det är kallt och miserabelt väder är dock en annan sak...men idag?!

Slut för idag, nu står den i garaget och vill iväg på nästa äventyr

"Thermos" flaskan skall dock bytas ut till annan variant, denna är klippt värdelöst, håller inte värmen mer än en vanlig flaska, saften var kall vid första klunken efter 30 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar