fredag 10 februari 2012

Strålande

Äntligen var det då dags för skidor igen, inte en minut försent. Jag behöver alla mil jag kan få nu. Tanken är Andörjan till nästa helg för att få ett fint träningspass.

Dagens bravader gick i grymt kärva spår i -14 grader, hade på test mina tunna tumhandskar på mig men det var direkt överhettning. Så med exemplarisk förberedelse så hade jag faktiskt tagit med ordinarie skidhandskar för att kunna byta efter första varvet. Vädret var kanon och det märks att det blir väderomslag snart, snön rasade från träden även fast det är långt från nollan på termometern.


Jag äntrar nog laggen imorgon också, ja förmodligen hela veckan om det finns möjlighet. Cykelträning får helt stå tillbaka dessa sista två veckor med skidor, var sak har sin tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar