torsdag 19 september 2013

KOM å ta mig

Satt och kollade lite på senaste träningen och tydligen blev det ett nytt KOM på pålebacken nedförs under sista tjugan. Tyckte väl det gick rätt fort nedför backen, men skall man hålla effekten i medlut så är det bara veva på så höftlederna nästan tar eld av friktionen. Har för mig att högsta farten var liten bit över 70 till och med, inte illa pinkat av en isterbuk med begynnanade starr, men med sviktande elasticitet så når man absolut inte längre över ett krondike då man slår bågen som en vis gammal läkare sa till mig tidigare i veckan.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker nedförsbackesegment är lite läskigt, inte alls cool nog att köra sådär fort. 70 km/h är en jäkla fart alltså!

    SvaraRadera
  2. TDF åkarna har jag för mig varit upp i 129 km/h. I 70 så sitter dom å käkar bars :)

    SvaraRadera