torsdag 12 september 2013

One more, two to go

Nu tog jag mig i kragen och tog en lite längre runda, allt enbart för att slå mitt effektrekord på 120 minuter sedan 2012. Var ju inget mastodont rekord att slå så att ta i max var onödigt, men lite trött blev jag allt. Två flugor på smällen så blev det även nytt all time high på 90 minuter dessutom.
Nu har jag bara de ångestfyllda hårdare 20 och 30 minuters rekorden att slå, sen så står det hör och häpna 2013 på hela listan. Jag har dock säkert kört hårdare många gånger tidigare men då har effektmätaren inte varit på just den cykeln.
Bara bita ihop, ladda med lite godis, fila ekrarna, placera svettstoppare både här och där och borra ner sig bakom styrlindan nån lämplig dag och ta i så det knakar i meniskerna för att klippa dessa återstående två. Vi får se om jag lyckas eller om det kommer ta så ont att det blir fosterställning i närmsta dike med ett sånt där tyst skrik av smärta då orken tryter av att inte ens kunna andas, bara framtiden vet, låter roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar