fredag 27 december 2013

Arcuskväll igen

Redo för att plåga mig
Perfekt tid för en Arcus kvällsträning, dessutom var det 3h denna gång. Hängde på låset och började trampa direkt fotbollsgalningarna lämnade planen. Många deltagare idag (räknade till 22st) och väldigt många nya, kul, och en extra guldstjärna till Petter som förbarmade sig och hade en timmes lektion om hur man kör i klunga och ligger på rulle, superbt initiativ.

Stor uppslutning en fredag kväll
Själva cyklingen för egen del var helt utan plan egentligen, jag tänkte köra på inspiration, dock så tog det 60min att bestämma sig för vad det skulle bli, så uppvärmningen blev rejäl. Då de båda hjärncellerna hade övervägt med sluten omröstning så fick det bli 10:or, tror det vart 6st då jag räknade ihop. Tog rygg på Måns två utav dom, och det vart perfekt, blev lika trött som honom med att ligga bakom, not för den som för statistik är att Måns körde 20:or. Intressant är dock att påpeka är att jag hade enbart 5w lägre effekt med att ligga på rulle bakom den gode OK/Q8 föreståndaren, vi har iofs olika effektmätare men ändå liksom.

Här går det undan som vanligt då Måns trycker på pedalerna
Jag avrundade kvällen med att kräma ut det sista ur benuslingarna med att köra 20 st korta spurter innan jag plitade in 3h15min i snödrivan utanför hallen. Hoppas detta nu ger nån form av utveckling, men jämföra man förra årets december, så hade jag noll träningspass under den månaden, jag ligger ganska mycket bättre till just nu.

Per tycker det är ljust med blixt, så han tog mörka glas

Härligt att beskåda från långsamma bana 1

Ett av de nya orden i SAOL för 2014, "gubbtrött" (finns det numera gubbploga så måste gubbtrött också va med)

3 kommentarer:

  1. Ojj! Härligt trampat Stefan! Inte illa över 3 timmar då är du riktigt
    bra tränad om du orkar så länge inne i Arcushallen för den mattan suger
    rejält med kraft ur benen...

    SvaraRadera
  2. Klev inte av en gång, orken är det inget fel på däremot farten. Men vi får väl se vad framtiden ger, jag har ju egentligen inte börjat träna inför 2014 ännu, nu lattjar jag bara i väntan på att schemat från Aktivitus skall dra igång 1-1-2014

    SvaraRadera