måndag 23 december 2013

Islossning

Nu kanske man inte skall ropa hej förrän man är över ett bäcken. Men nu verkar slemproppen lossnat från gubbkroppen. Vet inte egentligen om det går bra eller om effektmätaren har fått hicka, men siffrorna som den delger mig har plötsligt blivit större till antalet.
Senaste veckorna har det varvats 1*30min på trainern som en enda intervall, och däremellan så har jag drillats runt på tennisplanen och ibland även upplurat tillfälligt på läktaren av en av mina gulliga söner (Jonas).
1*30 har jag kört många gånger förut och effekten har legat stadigt varje gång. Jag har gjort en specialare och kört enbart på puls och BORG, försökt mig på att kliva precis över 80% strecket, dvs 81%, sen efter intervallen så har jag gluttat på vad effekten blev, lite så där som ett kinderäggsöveraskning, dock utan choklad.
Förra veckan så hände dock nått plötsligt, effekten ökade med 32w som genom ett trolleri. Idag så äntrade jag tortyrredskapet direkt efter 2h tennis (jag hade även 3h tennis igår) och jag blev mäkta förvånad att jag med ben som kändes som urvridna gurkor prestera 1*30 på ytterligare 15w högre. Antingen har nått blivit knas med tekniken eller så kan det faktiskt ha hänt ett smärre mirakel. Vilken som, så gläds jag en stund innan det går över. Rock on music lovers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar