tisdag 31 december 2013

Sista passet 2013

Precis då jag trodde att jag tagit en massa kliv framåt under senare delen av 2013 så fick man en käftsmäll på att så var inte fallet. Satsade igen på 1*30min, känslan var kanon, ingen svacka, trycket i pedalerna kändes med perfekt driv och var inspirerande. Pulsen snäppte jag upp två snäpp till 83% precis som jag tänkt mig fortsättningsvis. Då intervallen var klar och jag med sprudlande tillförsikt bläddrade fram effekt senaste varv och siffrorna stirrade mig i vitögat och skrattade fram glatt -30w från igår så blev jag först totalt paff men sen klarnade det. Jag är inte bättre än så här, och några steg framåt har det inte blivit, bara inse fakta. Tjong ner i skoskaften igen och tankarna på golf till sommaren poppade upp som en livlina igen. Får kanske ge det ett par försök av dubbelkolll igen på att siffrorna inte är teknikstrul innan jag börjar på fundera på texten till en blocket annons.
Gott Nytt år på er, äntligen är det snart dags för lite fyrverkerier, det är ju så vackert.

För ett år sedan
Summering av året har jag inte gjort exakt ännu, men bedömt så blev det ca 275h cykelträning 2013, lite andra tjolahoppsteg blev det också men dom är inte så många i sammanhanget, och med tennis och badminton blir man inte så mycket bättre cyklist, ja man blir knappt trött heller. Nya friska tag till 2014 kanske

1 kommentar: