måndag 2 december 2013

Oops i did it again


Så kan det gå om humöret är på. Länge sen sist men aggressionen tittade ut en sekund. Bara den tredje i mitt liv av tennis varianten, de i badminton är några fler. Visst skall man va lite i gasen då man lirar men ni får ta detta som ett varnande exempel då det blir lite väl av det onda. Att förlora eller vinna är inte så viktigt längre, men att spela som en kratta blir droppen så fick det hela att rinna över. Träffade väl ramen bedömt 30 gånger i rad under gårdagens träning och det var tydligen en gång för mycket. Glädjen i detta är att nästa gång ett haveri kommer att ske är säkert 10 år bort då det har glesnat betänkligt i dessa utbrott.
Tennis verkar dock vara en av de sporterna där racketarna får ta mest stryk.



4 kommentarer:

  1. Jag är också en väldig vinnarskalle, och tennis kan verkligen få en frustrerad. Jag har dock på senare år kunnat kanalisera den bort från racketet. För så där 20-25 år sedan då flög det racketar både här och där. Till slut insåg jag hur frustrerande det var att åka i skytteltrafik till sportaffären för att köpa ett nytt. Nu är jag bara frustrerad - men racketet är helt.... Men inte är det omöjligt att det någon gång i framtiden åter går överstyr och det blir en ny tur till sportaffären.

    SvaraRadera
  2. Jag har också varit rätt vinnar inriktad, men det har gått över, det kvittar om jag vinner eller förlorar. Jag vill göra mitt bästa, om mitt bästa inte räcker till så då är det så. Det jag blir frustrerad över är då jag inte gör mitt bästa, som igår då jag träffade ramen mest hela tiden, men alla svårare bollar fick jag över men så fort det kom till en lätt boll då slog jag den i nät eller ut, då brast det tillslut, tyvärr lite kapitalförstöring, men vi har gott om racketar då Jonas numera är sponsrad av Prince och Joel har övertagit alla hans Wilson, och jag i min tur nöter på de överblivna. Nästa överblivna i högen har 107 SQInch träffyta, den trasiga hade 100, så nu kanske jag har mer marginal att slå med strängarna istället

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur du har många i reserv. För övrigt är det just det du beskriver som brukar få mig frustrerad. Att missa sådant man inte borde. Förlorar jag mot någon bättre är det ok, men inte att spela sämre än vad man kan.

      Radera
  3. Jo nog har jag en del racketar i lager, Jonas har tre sponsor Prince och Joel tre wilson och jag har numera "bara" tre "gamla" i lager.
    I badminton som är min gren så träffar jag i princip aldrig ramen, men i tennis så får jag vara så himla fokuserad på att bara träffa bollen så det tar udden ur att hinna springa rätt, men det kommer väl snart då jag får träna lite mer

    SvaraRadera