fredag 16 maj 2014

Mallorca 2014 Dag 18 - Obesegrad

Idag blev det herrarnas fria åkning, vi kryssade i närområdet som blinda hönor på grönbete. Riström hade nån Strava utmaning på att sitta i sadeln så länge som möjligt, Forsberg var glad åt allt (trodde han) och för mig så kvittade det liksom.
Sista morgonväntan utanför hotellet
Vi drog mot Tords Nygrens backen där Doc skulle max ut, jag försökte men det höll i 7 minuter då kom släggan och jag fick slå av, lite sliten nu, både i knopp och kropp. Tog sikte mot utkiksfiket i Gallilea där jag faktiskt inmundigade en cola och en citronkaka och njöt av utsikten och sista turen på ön för 2014.

Rasrisk?
Ner till Puigpunyent och därefter styrde vi kosan mot Häxbacken a.k.a Brantbacken mitt i sexfingrars banjoland. Den är 2km lång och snittar väl sisådär 17% med maxlutning på 22%, helt klart min typ av backe där det är real leg power som gäller. Riströmarn var mentalt svag och klev av innan han börjat och Forsberg vek ner pannbenet efter ca 30%, jag tog det ganska soft och cruisade upp på 300w med ca 14 minuter som sluttid, långt från mitt rekord men väger man som en vattenbuffel så får man stå sitt kast.

Bara den tyngste kombattanten kom upp till toppen
Nygrensbacken igen där Doc spankade upp tyskar på rulle, gubben höll på få en hjärtattack då han kom upp såg det ut som, jag hade noll power kvar sista 20 sekunderna då Il doktore ställde sig upp som Gillbert och möschade på, Johan hade tagit eget tempo sen mitten på backen.
Gled sen ner till hotellet och grät en skvätt över att det är över för denna gången. Jag vart lite mätt på cykling ändå, en enda vilodag blev det, men många korta lätta ljudbokspass istället. Milen blev inte över 100, inte nära ens, det brukar va minst 130-150 men detta året har inte varit som andra år på nått sätt, så det är som det är.

Passa bilen!!!
Nu får vi se vart nästa resa bär, det ryktas om GC till hösten med Evas syster, men då blir det fan ingen cykling, jag hoppas på Golf för hela slanten. FORE!!

Klockan är slagen för denna gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar