fredag 2 maj 2014

Mallorca 2014 Dag 4 - Triss

Det stod ett kort morgonpass på agendan, att genomföra innan regnet var det tänkt. Nu blev det varken regn eller morgonpass. Jag avstod, var trött som en örn och sov vidare med gott samvete, det visade sig att även 2*Fredrik var mesar och gjorde omplanering, vad deras ursäkt var vet jag dock inte, min var latmask ala grande.
Det blev bilfärd till Palma med familjen för shopping och lite allmänt slöande. Nu visade sig att hela öns befolkning inklusive alla Tyskar hade tänkt samma sak, det var groteskt mycket bilar i omlott och Spanjorernas tutor gick varma. Våran ordinarie parkering var totalt full så det blev att likt Rally-Kalle köra chickenrace inne i centrala Palma. Jag tror jag höll andan hela tiden medans resten av bilens passagerare skrattade och tyckte det här med att inte veta vart man är och än mindre vart man ska är latjolajban, jag är inte böjd att hålla med.
Av någon outgrundlig anledning så slank vi ner i ett underjordiskt garage som skulle gjort Joseph Fritz grön av avundsjuka, där skulle man tydligen betala en summa som räknades ut på hur länge man nyttjat underjorden som parkeringsplats för att betala då man åkte ut.

Måste va nån inflyttad tysk som kommit på, hela 6 decimaler!!!!
Tydligen så hade vi dragit vinstlotten för parkeringsgaraget var prexis i början på den gata som de flesta av de affärer som vi brukar besöka, flax.
Vi började på Jonas favorit New Yorker, mellanlandade på Johns höjdpunkt Disney Store och avslutade med min favorit, ett slumpmässigt fik.

Svengelska har man ju hört, men vad kallar man det här
Väl hemma på Rosa Del Mar så visade det sig att dubbel docs skulle ut och dra en kvällsrunda, så jag hakade på så vi blev tre musketörer i röda tröjor. Det blev en märkligt ovanlig runda, upp via Calvia och sen upp till toppen på Militärbacken/Nygrensbacken som vi sedemera susade nedför för att ta VÄNSTER mot Puigpuynient, det har vi aldrig gjort. Fin sträcka helt klart. Efter en timmes trampade så vände vi och tog samma rutt tillbaka. Jag och Röding maxade Nygrensbacken. Jag vete fanken vad jag fick för tid, men det är oväsentligt, jag är dock grymt nöjd. Mitt mål under denna vistelse på ön var att kanske i slutet då formen eventuellt skulle komma smygande kunna matcha mina effektsiffror från fjolåret. Jag tog sikte på just 336w och blev fantastiskt överraskad att resultatet slutade på 338w - plötsligt händer det alltså, förstår bara inte hur det kunde ske. Synd bara att watt/kg inte rimmar detta året, men jag är klart nöjd. Nu höjer jag målsättningen till 350w på Nygrensbacken, det låter omöjligt men det var 336w också trodde jag.

Grymt härligt, nu börjar känslan att det är roligt att cykla smyga sig på, det var länge sedan, typ ett år sen sist
Morgondagen blir en runda på västkusten med Fishboy, Stefan Mattson och Jonas Sondell, Dr Snuggels vilar vid poolen.
För två av sönerna så började lilla julafton idag, tennislägret smygstartade, som dom har längtat.

Tyskarna var med på flera hörn idag också. Take my breath away liksom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar