lördag 3 maj 2014

Mallorca 2014 Dag 5 - Vart är fikat

Dagens eskapader var med Fredrik Röding, Stefan Mattson och Jonas Sondell. Det blev Gallilea backen, Es Grau backen, via Banyalbufar, Andratxx och sen hem. En nätt liten runda på lite snudd över 8 mil men en våldsam vacker utsikt över havet. Pitstop i Banyalbufar med utsikt över det stora blå, men jag avstod fikat även idag. Har ingen lust att svulla riktigt, fläsket är nog påtagande, så jag gnetade på utan intag av näring, det gick finfint alla 4 timmarna.
Halvgasade Gallilea och Es Grau för att få lite puls, Röding är grymt stark, gick mest på tomgång och vilopuls medans vi andra gick på rött.
Inga speciellt händelser och inget get att berätta om på rundan. Såg däremot området där skogsbranden härjade ifjolhöst.
Kvällen tillbringades på våran bästa köttrestaurang med fanatiska fyran från andra sidan Palma. Per, Johan, Johan och Henrik våldgästade oss, kul och trevligt där vi åt så restaurangen kunde stänga efter vi gått.
Imorrn är det tydligen +20, alltså mil som gäller, jag vete fanken om jag ska ge mig på den utmaningen, jag får bestämma mig då jag vaknar. Skulle bli grymt impad av mig själv om jag står på linjen redo till drabbning med de övriga tokarna. Får lägga ut dagens bilder imorrn, just nu måste herrn sussa omedelbums.


Fanatiska fyran på besök

Laddar för morgondagen

Joel hugger i på efterätten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar