måndag 5 maj 2014

Mallorca 2014 Dag 7 - Barr

Ytterligare en galen cyklist har anslutit till gänget, Johan Forsberg med familj kom 36h försent beroende på nån pilotstrejk i yttre Butan eller nått. Sen verkade dom dessutom blivit drabbade av nån tysk, för cykelväskan var borta. Så det blev ingen cykling för honom idag, förmodligen inte imorrn heller.

Tokskallar, ser helt livsfarligt ut

En som kunde surfa utan internet

Docksta?
Dagen var en varm dag där vi tillbringade lite tid med tennistokarna som i ledning av mannen/tränaren med myror i brallan Jens Nilsson som inte kan sitta still och skulle prova allt. En våldsam tur på nån uppblåsbar grej bakom en båt och en konstgjord vågmaskin vart vi vittne till, jag blir trött bara av att se på.

Det finns jobb som passar de flesta
Dagens ansträngning blev ett parti tennis mellan 15-16, jag fick stryk av Jonas och Eva piskade upp Röding som gjorde årtusendepremiär på en centercourt. Han sprang tills han trassla in benen i varandra och snubblade över baslinjen och tuggade lite grus. Kul att misshandla en gul luddig boll i värmen, riktigt kul. Till och med John äntrade scenen och tränade en dryg timme, glassen efteråt var väl förtjänt.

Tungan rätt i mun

Glass i stora lass
För att toppa det hela så drog vi på en kvällsrunda på cyklarna. Det blev harmoni i repris, Puigpynient t.o.r, jag tror jag har lyckats med alla stavningar som är möjliga utom just den rätta, men skam den som ger sig som tysken sa. Provade att maxa Nygrensbacken igen, tänkte öka 2w men det gick inte, det hade gått om nån tysk flyttat mållinjen 200m närmare men kroppen infann sig i nått tillstånd där den inte riktigt lydde hjärnan. Sista 3 minuterna var en pina, jag har noll koll på vad pulsen gick upp på men barren som låg i diket drog jag in i näsborrarna då jag ventilerade och höll på att suga omkull Doktor Snuggels då jag passerade och frustade som en blåval med astma.
Kvällen blev pasta och så lite jordgubbar förstås. Tisdag ny dag, nya äventyr åsså skall vi välkomna syster yster till ön, kul.
Anyone for Tennis?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar