onsdag 21 maj 2014

Morgonstund har ljudbok i örat

Gled iväg idag igen till jobbet och än så länge har jag hållt latmasken stången. Nu prickade jag inte in tiden så där exakt, men jag prickade in pulsen, 130 slag igen, men nu gick det 5 minuter snabbare, lite högre effekt men det mesta tidsvinsten berodde på vindstillheten gissar jag.
Nu verkar det bli varmare och varmare för varje dag, helt perfekt med en latjolajbanvecka så här dagarna efter mallis, jag håller tummarna att jag ids vara vaken i arla morgonstunden fram till måndag, det skulle sitta som en fläskläpp.
Lopp i sommar:
Funderade på att kika på då ni snabba kör Luleåtempot, men jag ids nog inte va kvar i Luleå så länge på lördagmorgonen, glider nog hemöver direkt efter jobbet istället. Rekordmil 1 kanske jag kommer och hejar och tar kort, har ingen licens så att medverka funkar tyvärr inte då motionsklass är borta. Nationaldagstempot är väl förmodligen också med licens, så den går också bort. Rekordmil 2 kommer jag absolut till, ska ju heja på Kent fram till PB och en tid under 15, det blir skoj följa. Rödbergsloppet kanske dock jag ansluter till, inte för att köra långa loppet, jag skall ju trots allt cykla till jobbet dagen före, jobba natt och sen cykla till Boden, så att prestera mot cyklister som i mitt utvilade läge är mycket bättre än mig själv är en dum utmaning då jag är trött redan innan start. Så jag kanske kör ett varvs varianten för den goda sakens skull, fikar och rullar hem, det låter som en bättre plan. Sen för resten av sommaren så har jag noll koll på vad för tider loppen går, men jag spontangissar att tennisturneringarna krockar på de flesta, hoppas dock jag har fel på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar