torsdag 3 maj 2012

Dag 6 – Mallorca 2012 – Den godaste Espresson (igen)


Det nya greppet med att ta bilarna till lämplig startplats är ett exemplariskt bra påfund, slippa onödig och trist transportsträcka och istället lägga tid där man ska cykla för dagen. Jag vet inte om jag skall klassa det som lite halv proffsigt så där eller bara mesigt, det får åskådarna som flockades vid bilen och ni läsare avgöra.

Som proffsen?

Parkerade bilarna vid flygplatsen och drog oss mot platån ner till höger på ön. Efter en stunds uppvärmning körde vi 20-minuts lagtempointervall på väg Ma-6014, vissa av oss blev tröttare i benen än andra, ingen nämnd ingen glömd, men de som inte hade vilodag igår ångrade det idag, nuff said… Då vi sträckt på vaderna tillräckligt så återgick vi till vår normala fika fart och styrde kosan mot cykelbutiken i Campos, hyfsat stort utbud av det mesta i cykelväg, en av öns topp 7 affärer.

Så här sur är Röding då vi påpekar att han ingen tempocykel har (ännu)

Då vi ändå hade fika fart inprogrammerad så kom vi tänka på utkiksfiket i Muntuiri som Hasse visade oss förra året, så vi gjorde en chansning och försökte hitta den lilla gröna dörren i en av gränderna och med tysk precision så kom vi rakt på, det var nog Riströms mat och sovklocka som styrde oss rätt. Fikat är dyrt men utsikten bedårande.


Anders började ett nytt grepp, han hävdade med sina doktorskunskaper att öl är den bästa sportdrycken av dom alla, det jag spontant tänkte på i samma veva var mer att jag hoppas jag inte blir sjuk i närheten av hans operationssal?!

Sportdryck?!

I vanlig ordning så var dagens Espresso ”den bästa någonsin” för Mr Riström, imorgon blir det garanterat exakt samma kommentar till en helt annan espresso på ett helt annat fik!
Några pulshöjare till på vägen hem som grädde på moset då Röding tycker att han är för svag i tempobenen. Fishermans friend satte iväg som en gädda som lurat i vassen och gjorde en stenhård 30-sekundare flat out, sen var han nöjd, tänk om det vore så enkelt och kärnfullt för att toppa formen som dessa ortopeder. Rundan avslutades med Service vägarna ner mot flygplatsen där Garmin 800 fick jobba för att hitta tillbaka till start och sen var dagen med mest utslag på termometern (+28) var till ända. Lite märklig detalj var att det var motvind hela rundan idag, skumt.

Sammanfattning:
Sträcka: 115km
Tid: 4.21h
Höjdmeter: 695m

2 kommentarer:

  1. Mmm! Där håller jag med Anders :-)
    Sportdryck som sportdryck, så länge den innehåller kolhydrater ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag kör vatten, lätt utspätt vatten...mer klarar jag inte av..

    SvaraRadera