onsdag 23 maj 2012

Fram och tillbaka

Per, Engman och Rikard lurade med mig på lagtempointervaller under kvällen. Fram och tillbaka på Jokkmokksvägen, jag tror dom hade problem med lokalsinnet ett tag men jag höll god min och gjorde som de jag blev tillsagd.


Intervallerna kändes bra, lite kort med 5km i 40 km/h + moms då man nyss kommer från varmare ort där några dryga 7 minuter hårdkörning aldrig förekom, allt var minst 15 minuter eller längre. Nu hade ju undertecknad inte plågat mig själv med Visträsk - Vidsel under tisdagen så jag antar herrarna som kört båda dagarna var lite slitna idag. Själv hade jag vilat upp mig på jobbet med några koppar varm choklad.


Svårt att klä sig rätt, jag hade halva arsenalen med förstärkningsplagg i bakfickan eller påtagen och några korta handskar var det inte tal om för mig, men efter att ha vant kroppen att tycka +20 är svalt så är +10 svinkallt, trodde öronen skulle ramla av där ett tag men dom klarade sig.


Hoppas på varmare vindar på våra breddgrader snart så man slipper huttra så mycket, är det inte April snart??


1 kommentar:

  1. Måste vara en ruskig omställning att komma till +10 med isvindar!!! Du har det verkligen inte lätt Stefan :-)

    SvaraRadera