tisdag 1 maj 2012

Dag 4 – Mallorca 2012 – Blåbärstårta


Fikarunda med återhämtning idag var tanken, så istället för att cykla hela vägen till Petra som skulle bli lite väl långt för ett återhämtningspass så vi lastade in cyklarna i bilarna för transport till Santa Maria där tyskvägen börjar, där började själva cykelturen för dagen.


Lugnt och fint i strålande morgonväder gled vi iväg. Mycket snack och minnen avverkades under turen. Vi gjorde en halvhalt i Sinau för att visa Röding velodromen och där blev det en liten pulshöjare för mig och Röding i  6-7 minuter i halvhård fart mellan 40-48 km/h. Kika på filmen nedan.


Fikat i Petra blev på den vanliga delen på höger sida där Magdalena huserar och hennes mycket goda blåbärstårta. Värmen var tryckande och vi stannade där och njöt ett bra tag. "takk, takk sö mikket" var hon så glad att kunna säga på "svenska"...och det sa hon i parti och minut...


På vägen tillbaka så han jag knappt tänka tanken att förra året då vi sällskapade med Per och deras gäng så började det regna i Munturi, så började det ösregna där i år också, jag tog på mig armvärmarna och västen på exakt samma ställe på vägkanten, vad är oddsen på det…
Vi ökade farten för att få upp värmen och komma ur regnet. Sen i motvinden sista milen så drog jag upp farten för att få upp pulsen mer än en gång idag, la mig i bocken och borra med ca 80% i puls ändå tillbaka till bilarna.
Passade idag på att lära mig kameran lite mer, det finns en funktion som kan ta en bild med jämna mellanrum, ställde in på var 7:e minut och sen sköter den resten från mitt styrfäste. Bilderna nedan är ett axplock utav detta bildsvep, kan bli nice att dokumentera VR Sub-8 med som ett bildspel runt hela pölen.






I övrigt inte så mycket att förtälja från dagen efter cyklingen. Riström äter nötter, Anders pressar vid poolen insmord i hawaiian tropic och drog sen på en löprunda, Röding gör väl lite gratisjobb åt landstinget och jag putsar på cykeln för att återigen få den fläckfri. Johan var inte med idag vilket var förståeligt efter gårdagens rekord bravader. Imorgon kanske vilodag för alla eller i vart fall för en del. Kroppen känns riktigt bra för egen del och det enda som är slitet är sittbenen i ändalykten som är lite ömma.

Sammanfattning:
Sträcka: 84km
Tid: 3.22h
Höjdmeter: 499m


2 kommentarer:

  1. Tjena Stefan! Hur länge blir ni kvar på ön?

    SvaraRadera
  2. Vi är fram till 19:e maj, är du på väg ner till ön? Vi bor på Rosa del Mar Palmanova

    SvaraRadera