onsdag 30 maj 2012

Innan regnet

Lovat regn nu flera dagar så jag passade på imorse. Vaknade innan tuppen, ja nästan i vart fall, lagade punkteringen från igår. Det var en rejäl reva på däcksidan som Per lyckats sabotera mitt däck med, han måste ha använt ett muliverktyg av nått slag i ett obevakat ögonblick, men han körde ju med tempodräkten och den har inga bakfickor så jag funderar just nu vart i all världen han förvarade brottsverktyget?! Undras om jag vill veta...

Gymnastik på hög nivå, cykla med en hand...
 Nåjå, kasserade däcket och på med ett nytt och iväg, kallt var det fastän solen lyste, körde en lagom sväng och passade på att göra några pulshöjare på 10 kilometers längd, blev fundersam om pulsen idag igen då den inte går upp som jag vill fastän jag känner mig fräsch. Fick för mig att batteriet i pulsbandet är på väg att sina, så jag gjorde en pit-stop hemma och bytte på en grisblink, samma lika så jag får nog byta batteriet i skallen istället.
Dryga 90km på knappa 3h med 3st 10.000m intervaller i hyfsat full fart blev summan för dagen. Sista jobbdygnet innan semester imorrn, men dom lovar regn och framförallt så lovar dom regn till helgen, typiskt obra då vi ska cykla 19mil...
Hade med mig på Engmans tips en ny kaka från Vitargo, mums säger jag bara. Har haft svårt med tidigare kakor från vitargo att dom "växt" i munnen, men denna, satan så god...finns att inhandla på Sportringen Älvsbyn...perfekt till Vätterrundan...

Jo den är tom..

3 kommentarer:

  1. Har du möjlighet att köpa en sån åt mig till på lördag? Har också svårt för nästan alla bars men hittat en från Enervit som var rätt lättäten men vore kul att testa denna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka komma ihåg...tar en åt mig själv också...

      Radera
  2. Väntar med spänning på bilden som visar hur man kan fästa sin cykeldator på tempocykeln utan att den sitter på sniskan :-)

    SvaraRadera